Forum Protectia Muncii . ro

Comunitatea celor care se ocupa cu protectia muncii, ISCIR si PSI
Acum este Lun Dec 22, 2014 4:08 am

Ora este UTC




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 10 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Tematica de instruire periodica
MesajScris: Vin Apr 10, 2009 5:05 pm 
Neconectat

Membru din: Dum Apr 05, 2009 10:02 am
Mesaje: 58
Tematica de instruire periodica

a) Informatii privind riscurile de accidentare si imbolnavire profesionale specifice locului de munca si/ sau postului de lucru
1. Deplasari in zone cu pericol de cadere de la inaltime a lucratorului( prin pasire in gol, prin dezechilibrare, prin alunecare- in timpul accesului lucratorului la si de la pozitia de lucru sau in timpul desfasurarii activitatii de catre lucratorul pozitionat pe schele, platforme, acoperisuri,etc);
2. Deplasari sub efectul gravitatiei - caderea de la inaltime a unor materiale sau echipamente de munca - la executarea unor lucrari sub nivelele superioare de lucru, in timpul deplasarii la/de la locurile de munca sau intimpul lucrarilor specifice;
3. Factori de risc mecanic – surpare, prabusire a pertilor unei sapaturi (ingroparea lucratorului in timpul lucrarilor de zidire a unor fundatii);
4.Factori de risc electric (atingere directa, atingere indirecta, tensiune de pas)– la exploatarea echipamentelor de munca din santier ( tablouri electrice, conectori si conductori de alimentare ai echpamentelor de munca, echipamente portabile, betoniere, etc);
5. Riscul de lovire de catre mijloacele de transport si de lucru;
5. Riscul de prindere, antrenare in timp ce lucreaza cu betoniera;
6.Suprasolicitare fizica;
7.Temperatura ridicata/scazuta;

b) Prevederile instructiunilor proprii elaborate pentru locurile de munca si / sau posturile de lucru
1.Instructiuni proprii de securitate si sanatate a muncii privind organizarea de santier – Cod.01;
2. Instructiuni proprii de securitate si sanatate a muncii privind lucrarile de sapare a gropilor si a santurilor de fundatie si lucrari de subzidire - Cod.02;
3. Instructiuni proprii de securitate si sanatate a muncii privind lucrarile de preparare a betoanelor si mortarelor, pregatirea armaturilor si cofrajelor si turnarea betoanelor – Cod.03;
4. Instructiuni proprii de securitate si sanatate a muncii privind lucrarile de hidroizolatii - Cod 04;
5. Instructiuni proprii de securitate si sanatate a muncii privind lucrarile de zidarie Cod. 05;
6. Instructiuni proprii de securitate si sanatate a muncii pentru utilizarea echipamentelor de munca din dotarea santierului (schele, scari, betoniere, vibratoare, diverse echipamente echipamente portabile, etc.) - Cod 08;

c) Măsuri la nivelul locului de munca privind acordarea primului ajutor

1. Prezentarea materialelor din trusa sanitara;
2. Instruirea privind interventia in caz de taieturi, raniri, stare de soc (inconstienta);
3. Demonstratii privind aplicarea garoului, utilizarea deschizatorului de gura si a pipei Guedel.

d) Prevederi ale reglementarilor de securitate si sanatate in munca privind activitatile specifice ale locului de munca si/ sau postului de lucru
1. HG 300/2006 – santiere temporare si mobile – anexa 4, partea B
3. HG 1048/2006 – utilizarea echipamentelor individuale de protectie – anexa 2 sianexa 3- casca de protectie, centuri de securitate, fringhii de securitate;
4. HG 971/2006 – semnalizarea de securitate a locurilor de munca – anexa 1 sianexa 2 -panouri de semnalizare, culori de semnalizare;
5. HG 1051/2006 – manipularea manuala a maselor – anexa 1-pozitii pentruridicarea maselor, informatii despre greutatea maselor,caracteristicile maselor,caracteristicile mediului de munca; norme republicane pentru manipularea maselor;

e) Demonstratii practice privind utilizarea echipamentului individual de protectie
1. Verificarea centuri de securitate inainte de utilizare.
2. Demonstratiile practice privind utilizarea centurii de securitate si a fringhiei de securitate. Puncte de rezistenta pentru legarea fringhiei de securitate.


Intocmit,
Responsabil PM

Aprobat,
Administrator


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Iun 02, 2009 11:43 am 
Neconectat

Membru din: Mar Iun 02, 2009 11:33 am
Mesaje: 23
Nu trebuie sa specific tematica pe ce luna si zi din an o predau? Eu asa am facut.
Mai scriem PM? eu scriu SSM.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Sâm Iun 20, 2009 9:18 am 
Neconectat

Membru din: Dum Apr 05, 2009 10:02 am
Mesaje: 58
Ne dai si noua tematica ta, te rugam? Ar fi super daca am putea alege din mai multe variante.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Vin Iul 03, 2009 11:01 am 
Neconectat

Membru din: Mar Iun 02, 2009 11:33 am
Mesaje: 23
Atasat este modelul meu de tematica periodica.
O zi buna.


Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Iul 09, 2009 3:47 am 
Neconectat

Membru din: Mar Iul 07, 2009 7:09 am
Mesaje: 12
Buna ziua. Am si eu o nelamurire. Ce trebuie sa scriu in fisa de instructaj la instruirea periodica, eu completez cu instructiuni proprii si din hotararile de guvern, dar inspectorul de munca mi-a spus ca nu e corect.....


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Iul 15, 2009 7:22 am 
Neconectat

Membru din: Mar Iun 02, 2009 11:33 am
Mesaje: 23
Ma gandesc ca probabil se referea la faptul ca nu este de ajuns sa scrii HG 1050/2006 ci poate isi doreste si articolele dezbatute si eventual titlul lor. Eu asa scriu.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Vin Iul 17, 2009 4:04 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Vin Iul 17, 2009 3:31 am
Mesaje: 2
eu scriu ceva de genul:

Legea 319/2006 Cap. II
HG 300/2006 Cap. II-III
HG 1048/2006 Cap. IV
IPSM 03 - Lucrul la inaltime
IPSM 05 - Lucrari de constructii
Masuri de prim ajutor

articolele importante din capitolele respective le am subliniate cu markerul pe legi. Nu a comentat niciodata Inspectorul la controale. Daca m-as apuca sa scriu la fiecare si articolele prelucrate mi-ar trebui o pagina intreaga de fisa...si asa mi-am dezvoltat un scris de copiuta :lol:

LE: e valabil si in fisa de instruire periodica si in tematica anuala de instructaj. E suficient la nivel de capitol

_________________
You're always gonna have problems lifting a body in one piece. Apparently the best thing to do is cut up a corpse into six pieces and pile it all together. Then I hear the best thing to do is feed them to pigs


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Vin Iul 17, 2009 7:22 am 
Neconectat

Membru din: Mar Iul 07, 2009 3:47 am
Mesaje: 10
IATA O TEMATICA ANUALA PT UN ATELIER CU URMATOARELE ACTIVITATI:
-SUDURA
-PRELUCRARI PRIN ASCHIERE
-LACATUSERIE
-VOPSITORIE
SC .......................................
SE APROBA
ADMINISTRATOR



TEMATICA
PENTRU EFECTUAREA INSTRUCTAJULUI DE PROTECTIA MUNCII-2009

LUNA IANUARIE
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.1
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.2
-ACCIDENTE PRIN EXPUNERE LA FRIG

LUNA FEBRUARIE
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.3
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.4
-ACCIDENTE DETERMINATE DE CURENTUL ELECTRIC-generalitati,prim ajutor

LUNA MARTIE
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.5
-MASURI DE PRIM AJUTOR IN FUNCTIE DE TIPUL PLAGII SI LOCALIZAREA ACESTEIA

LUNA APRILIE
-CERINTE MINIME PT SEMNALIZAREA DE SECURITATE LA LOCUL DE MUNCA
-ARSURI-generalitati, complicatii, prim ajutor

LUNA MAI
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.6
-FRACTURI-generalitati, tipuri, prim ajutor

LUNA IUNIE
-CERINTE MINIME DE SECURITATE SI SANATATE IN MUNCA PT UTILIZAREA EIP
-URGENTE MEDICALE DETERMINATE DE EXPUNEREA LA CALDURA

LUNA IULIE
-CERINTE MINIME DE SECURITATE SI SANATATE IN MUNCA LA UTILIZAREA ECHIPAMENTELOR DE MUNCA
-HEMORAGII-clasificare, prim ajutor

LUNAAUGUST
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.1
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.2
-STOPUL RESPIRATOR-cauze, prim ajutor

LUNA SEPTEMBRIE
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.3
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.4
-TRANSPORTUL ACCIDENTATILOR


LUNA OCTOMBRIE
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.5
-LEZIUNILE OCHILOR-generalitati, prevenire, tipuri, prim ajutor


LUNA NOIEMBRIE
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.6
-PLAGI-generalitati, prim ajutor

LUNA DECEMBRIE
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.7
-INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCIINR.8
-PIERDERA CUNOSTINTEI-generalitati, evaluare, prim ajutor

Instructajul se va desfasura prin dezbaterea materialelor bibliografice intocmite de catre lucratorul desemnat pentru activitatea de prevenire şi protecţie în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă si predate conducatorului locului de munca.
INSTRUCTIUNIPROPRII NR 1= MASURI ORGANIZATORICE
" 2=MASURI TEHNICE
" 3=UTILIZAREA ECHIPAMENTELOR TEHNICE
" 4=PROTECTIA IMPOTRIVA ELECTROCUTARII
" 5=PROTECTIA IMPOTRIVA INCENDIILOR SI EXPLOZIILOR
" 6=LUCRARI DE SUDURA
" 7=MANIPULAREA SI DEPOZITAREA MAT
" 8=LUCRUL LA INALTIME
TEMATICA ESTE DUBLATA DE UN GRAFIC ANUAL CU DATELE LA CARE SE TIN INSTRUCTAJELE SAAU DE O DECIZIE A ADMINISTATORULUI CARE STABILESTE ACELE DATE.

MULTA BAFTA!


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Lun Iul 20, 2009 5:26 am 
Neconectat

Membru din: Lun Iul 20, 2009 5:07 am
Mesaje: 4
FIŞA TEST
pentru verificarea cunoştinţelor asimilate după efectuarea instruirii
introductiv - generală


Nume şi prenume _________________________
Funcţia _________________________________
Calificativul obţinut _______________________

Citiţi cu atenţie întrebările şi încercuiţi răspunsul correct.

1. Care este scopul efectuării instruirii introductiv - generale?
a) Este o procedură practicată frecvent la angajarea în muncă a unei persoane de către unităţile aflate în proprietatea statului;
b) Scopul instruirii introductiv-generale este de a informa despre activităţile specifice unităţii, riscurile pentru securitate şi sănătate în muncă, precum şi măsurile şi activităţile de prevenire şi protecţie la nivelul unităţii, în general;
c) Scopul instruirii introductiv-generale este de a prezenta activitatea desfăşurată la noul loc de muncă.

2. Care sunt categoriile de personal cărora li se face instruirea introductiv - generală?
a) Persoanele aflate în perioada de probă în vederea angajării;
b) Persoanele venite în unitate şi care se află în una din situaţiile:
- la angajarea lucrătorilor (persoana angajată, studenţi/elevi practicanţi, ucenici şi alţi participanţi la procesul de muncă);
- lucrătorilor detaşaţi de la o întreprindere şi/sau unitate la alta;
- lucrătorilor delegaţi de la o întreprindere şi/sau unitate la alta;
- lucrătorului pus la dispoziţie de către un agent de muncă temporar.
c) Numai personalul muncitor care este expus riscurilor de accidentare sau îmbolnăvire profesională.

3. Precizaţi locul şi persoana care poate efectua instruirea introductiv - generală?
a) angajatorul care şi-a asumat atribuţiile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
b) lucrătorul desemnat pentru a se ocupa de activităţi de prevenire şi protecţie;
c) un lucrător al serviciului intern de prevenire şi protecţie;
d) serviciul extern de prevenire şi protecţie.

4. Care sunt măsurile pe care trebuie să le ia angajatorul în cadrul responsabilităţilor sale în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor?
a) asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor;
b) prevenirea riscurilor profesionale;
c) informarea şi instruirea lucrătorilor;
d) asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă.

5. Prin îndatoriri de serviciu se înţelege sarcini profesionale stabilite în:
a) contractul individual de muncă;
b) regulamentul intern sau regulamentul de organizare şi funcţionare;
c) fişa postului;
d) deciziile scrise;
e) dispoziţiile scrise ori verbale ale conducătorului direct sau ale şefilor ierarhici ai acestuia.

6. Comitetul de securitate şi sănătate în muncă este constituit din:
a) reprezentanţii lucrătorilor, cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor şi angajator sau reprezentantul său legal şi/sau reprezentanţii săi în număr egal cu cel al reprezentanţilor lucrătorilor;
b) reprezentanţii lucrătorilor, cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor, pe de o parte şi angajatorul sau reprezentantul său legal şi/sau reprezentanţii săi în număr egal cu cel al reprezentanţilor lucrătorilor şi medicul de medicina muncii, pe de altă parte.



7. Precizaţi care sunt grupurile sensibile la riscuri, conform Legii nr 319/2006, pe care angajatorul trebuie să le ia în considerare la amenajarea locurilor de muncă:
a) femeile gravide;
b) tinerii;
c) salariaţii cu program redus de lucru;
d) persoanele cu dizabilităţi.

8. Ce reprezintă echipamentul individual de protecţie?
a) prin echipament individual de protecţie se înţelege orice echipament destinat să fie purtat sau ţinut de lucrător pentru a-l proteja împotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea să îi pună în pericol securitatea şi sănătatea la locul de muncă, precum şi orice element suplimentar sau accesoriu proiectat în acest scop;
b) îmbrăcămintea de lucru şi uniformele obişnuite care nu sunt proiectate în mod special pentru a proteja securitatea şi sănătatea lucrătorului;
c) echipamentele de muncă special concepute pentru a îndepărta anumite riscuri de accidentare.

9. Orice echipament individual de protecţie trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a) să fie acordat fără implicarea salariatului în plata acestuia;
b) să fie corespunzător pentru riscurile implicate, fără să conducă el însuşi la un risc mărit;
c) să corespundă condiţiilor existente la locul de muncă;
d) să ia în considerare cerinţele ergonomice şi starea sănătăţii lucrătorului;
e) să se potrivească în mod corect persoanei care îl poartă, după toate ajustările necesare.

10. Ce se întelege prin accident de muncă:
a) accidentul care se petrece în timpul îndeplinirii sarcinilor de serviciu în incinta societăţii, având ca urmări rănirea salariatului;
b) vătămarea violentă a organismului, precum şi intoxicaţia acută profesională, care au loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu şi care provoacă incapacitate temporară de muncă de cel puţin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces;
c) vătămarea organismului în timpul procesului muncii având ca urmări întreruperea activităţii minim 3 zile calendaristice.

11. Care este principala obligaţie a fiecărui lucrător?
a) lucrătorii trebuie să aducă la îndeplinire orice sarcină dată de conducătorul direct al locului de muncă;
b) fiecare lucrător este obligat să respecte programul de lucru şi să nu părăsească locul de muncă, nefiind admise excepţii;
c) fiecare lucrător trebuie să îşi desfăşoare activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.

12. Cum sunt sancţionaţi agenţii economici pentru abaterile săvârşite pentru nerespectarea prevederilor legislative referitoare la securitatea şi sănătatea în muncă?
a) în funcţie de gravitatea faptelor săvârşite, cu amenzi contravenţionale şi/sau penale, cuprinse în limitele 3.000-10.000 lei, conform prevederilor legale în vigoare;
b) cu amenzi contravenţionale sau suspendarea activităţii;
c) cu amenzi contravenţionale şi/sau penale numai în cazul înregistrării unui accident de muncă.


Semnătura salariatului (persoanei instruite) ____________________________



Date personale:
domiciliul real _________________________________________________________________
data şi locul naşterii _____________________________________________________________
calificare _______________________________ funcţia ________________________________
traseu şi durata de deplasare la/de la serviciu _________________________________________

Pt. admis 50% -corect
Sub 50% reinstruire


Grilă răspunsuri
1 b, 2 b, 3 abcd, 4 abcd, 5 abcde, 6 b, 7 abd, 8 a, 9 abcde, 10 b, 11 c, 12 a
:mrgreen:


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Lun Iul 20, 2009 5:30 am 
Neconectat

Membru din: Lun Iul 20, 2009 5:07 am
Mesaje: 4
tothi scrie:
[b]

FIŞA TEST
pentru verificarea cunoştinţelor asimilate după efectuarea instruirii
introductiv - generală


Nume şi prenume _________________________
Funcţia _________________________________
Calificativul obţinut _______________________

Citiţi cu atenţie întrebările şi încercuiţi răspunsul correct.

1. Care este scopul efectuării instruirii introductiv - generale?
a) Este o procedură practicată frecvent la angajarea în muncă a unei persoane de către unităţile aflate în proprietatea statului;
b) Scopul instruirii introductiv-generale este de a informa despre activităţile specifice unităţii, riscurile pentru securitate şi sănătate în muncă, precum şi măsurile şi activităţile de prevenire şi protecţie la nivelul unităţii, în general;
c) Scopul instruirii introductiv-generale este de a prezenta activitatea desfăşurată la noul loc de muncă.

2. Care sunt categoriile de personal cărora li se face instruirea introductiv - generală?
a) Persoanele aflate în perioada de probă în vederea angajării;
b) Persoanele venite în unitate şi care se află în una din situaţiile:
- la angajarea lucrătorilor (persoana angajată, studenţi/elevi practicanţi, ucenici şi alţi participanţi la procesul de muncă);
- lucrătorilor detaşaţi de la o întreprindere şi/sau unitate la alta;
- lucrătorilor delegaţi de la o întreprindere şi/sau unitate la alta;
- lucrătorului pus la dispoziţie de către un agent de muncă temporar.
c) Numai personalul muncitor care este expus riscurilor de accidentare sau îmbolnăvire profesională.

3. Precizaţi locul şi persoana care poate efectua instruirea introductiv - generală?
a) angajatorul care şi-a asumat atribuţiile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
b) lucrătorul desemnat pentru a se ocupa de activităţi de prevenire şi protecţie;
c) un lucrător al serviciului intern de prevenire şi protecţie;
d) serviciul extern de prevenire şi protecţie.

4. Care sunt măsurile pe care trebuie să le ia angajatorul în cadrul responsabilităţilor sale în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor?
a) asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor;
b) prevenirea riscurilor profesionale;
c) informarea şi instruirea lucrătorilor;
d) asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă.

5. Prin îndatoriri de serviciu se înţelege sarcini profesionale stabilite în:
a) contractul individual de muncă;
b) regulamentul intern sau regulamentul de organizare şi funcţionare;
c) fişa postului;
d) deciziile scrise;
e) dispoziţiile scrise ori verbale ale conducătorului direct sau ale şefilor ierarhici ai acestuia.

6. Comitetul de securitate şi sănătate în muncă este constituit din:
a) reprezentanţii lucrătorilor, cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor şi angajator sau reprezentantul său legal şi/sau reprezentanţii săi în număr egal cu cel al reprezentanţilor lucrătorilor;
b) reprezentanţii lucrătorilor, cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor, pe de o parte şi angajatorul sau reprezentantul său legal şi/sau reprezentanţii săi în număr egal cu cel al reprezentanţilor lucrătorilor şi medicul de medicina muncii, pe de altă parte.



7. Precizaţi care sunt grupurile sensibile la riscuri, conform Legii nr 319/2006, pe care angajatorul trebuie să le ia în considerare la amenajarea locurilor de muncă:
a) femeile gravide;
b) tinerii;
c) salariaţii cu program redus de lucru;
d) persoanele cu dizabilităţi.

8. Ce reprezintă echipamentul individual de protecţie?
a) prin echipament individual de protecţie se înţelege orice echipament destinat să fie purtat sau ţinut de lucrător pentru a-l proteja împotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea să îi pună în pericol securitatea şi sănătatea la locul de muncă, precum şi orice element suplimentar sau accesoriu proiectat în acest scop;
b) îmbrăcămintea de lucru şi uniformele obişnuite care nu sunt proiectate în mod special pentru a proteja securitatea şi sănătatea lucrătorului;
c) echipamentele de muncă special concepute pentru a îndepărta anumite riscuri de accidentare.

9. Orice echipament individual de protecţie trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a) să fie acordat fără implicarea salariatului în plata acestuia;
b) să fie corespunzător pentru riscurile implicate, fără să conducă el însuşi la un risc mărit;
c) să corespundă condiţiilor existente la locul de muncă;
d) să ia în considerare cerinţele ergonomice şi starea sănătăţii lucrătorului;
e) să se potrivească în mod corect persoanei care îl poartă, după toate ajustările necesare.

10. Ce se întelege prin accident de muncă:
a) accidentul care se petrece în timpul îndeplinirii sarcinilor de serviciu în incinta societăţii, având ca urmări rănirea salariatului;
b) vătămarea violentă a organismului, precum şi intoxicaţia acută profesională, care au loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu şi care provoacă incapacitate temporară de muncă de cel puţin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces;
c) vătămarea organismului în timpul procesului muncii având ca urmări întreruperea activităţii minim 3 zile calendaristice.

11. Care este principala obligaţie a fiecărui lucrător?
a) lucrătorii trebuie să aducă la îndeplinire orice sarcină dată de conducătorul direct al locului de muncă;
b) fiecare lucrător este obligat să respecte programul de lucru şi să nu părăsească locul de muncă, nefiind admise excepţii;
c) fiecare lucrător trebuie să îşi desfăşoare activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.

12. Cum sunt sancţionaţi agenţii economici pentru abaterile săvârşite pentru nerespectarea prevederilor legislative referitoare la securitatea şi sănătatea în muncă?
a) în funcţie de gravitatea faptelor săvârşite, cu amenzi contravenţionale şi/sau penale, cuprinse în limitele 3.000-10.000 lei, conform prevederilor legale în vigoare;
b) cu amenzi contravenţionale sau suspendarea activităţii;
c) cu amenzi contravenţionale şi/sau penale numai în cazul înregistrării unui accident de muncă.


Semnătura salariatului (persoanei instruite) ____________________________



Date personale:
domiciliul real _________________________________________________________________
data şi locul naşterii _____________________________________________________________
calificare _______________________________ funcţia ________________________________
traseu şi durata de deplasare la/de la serviciu _________________________________________

Pt. admis 50% -corect
Sub 50% reinstruire


Grilă răspunsuri
1 b, 2 b, 3 abcd, 4 abcd, 5 abcde, 6 b, 7 abd, 8 a, 9 abcde, 10 b, 11 c, 12 a
:mrgreen:

:mrgreen:


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 10 mesaje ] 

Ora este UTC


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Bing [Bot] şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România